Itinerariu de 2 zile la munte: Valea Doftanei – Bran (Șimon) – Lacul Siriu

Cum iarna nu suntem atât de entuziasmați să vizităm locuri în aer liber (pentru că “brrr”), ne place să vedem peisaje din mașină, cu mici opriri acolo unde vrem. Itinerariul ăsta este cam în această direcție, atunci când contează mai mult călătoria, decât destinația 🙂.

Ziua 1: Spre Bran (Șimon) cu ocol pe Valea Doftanei

Pe Valea Doftanei poți ajunge cel mai bine pe la Câmpina sau, dacă te răzgândești între timp (așa cum am făcut noi), din DN1 prin Nistorești. Drumul nu este grozav, dar este cu siguranță mult mai pitoresc și, totodată, ceva mai antrenant pentru șoferi.

Am făcut două opriri. Una la Barajul Paltinu, și una pe dealurile de lângă Secăria – o comună care avea cândva aspirații de stațiune locală. Din păcate, tot în DN1 am ieșit, pe lângă primăria Comarnic. De aici, cea mai scurtă variantă spre Bran este via Pârâul Rece (nouă ne place mult drumul ăsta). Până acolo ai toate șansele să te împotmolești pe Valea Prahovei. Mai ales dacă e weekend!

Unde am mâncat în Bran: Casa din Bran, cu un meniu foarte “subțire” la momentul respectiv. Ciudat, într-o vară am mâncat chiar foarte bine la acest restaurant. Articol dedicat aici.

Unde ne-am cazat în Bran: Vila Monica, satul Șimon, la vreo 2-3 km de Castelul Bran. Nu o recomandăm din motivele pe care le-am detaliat aici.

Ziua 2: De la Bran la Barajul Siriu

Dimineața ne-am trezit cu un peisaj faaain în Șimon, cu dealuri și munți acoperiți de zăpadă. Nu ne crezi? Am pus fotografii un pic mai jos.

Castelul Bran l-am privit de pe șosea, ceea ce îți recomandăm și ție, mai ales dacă l-ai vizitat. O scurtă plimbare merge prin Râșnov, pe strada Republicii spre centrul vechi. Itinerariul nostru a continuat spre Ghimbav – centura Brașovului – Prejmer, unde iarăși poți opri dacă nu ai văzut cetatea până acum.

Spre Vama Buzăului ar fi niște locuri interesante, Valea Zimbrilor și Cascada Urlătoarea, dar cel mai bine lasă-le pentru la vară.

După ce am trecut de Întorsura Buzăului (sau Siberia de România), drumul ne-a dus încetișor, admirând peisajele, spre Lacul /Barajul Siriu. Aici drumul DN10 conturează practic silueta lacului Siriu, iar ca bonus ai și viaducte. Până să ajungi la baraj, poți să faci o scurtă oprire de “bulgăreală” 😊. Cum unde? Pe marginea drumului! Noi am fost norocoși, tocmai ninsese cu câteva zile în urmă.

Arhivă 2015

Dacă și tu preferi drumuri ceva mai lungi, însă mai libere, cu peisaje pitorești, atunci acest itinerariu de două zile la munte s-ar putea să-ți placă. Cu o muzică bună și o companie pe măsură, îți vei reîncărca cu siguranță bateriile 🙂.

Abonează-te la Newsletter

Prin abonare îți exprimi acordul pentru utilizarea datelor personale. Vom utiliza aceste date pentru a îți transmite articole și știri faine.

Lasă un comentariu mai jos: