Budapesta văzută noaptea de pe valurile Dunării

În Budapesta am ajuns într-o seară cam friguroasă de iarnă și, cu toate că eram în tranzit, nu puteam să trecem așa rapid și neobservați pe aici! 😛 Așa că ne-am plimbat nițel pe Dunăre, optând pentru o croazieră by night (cca. 1 oră și jumătate).

vas-sailor-croaziera-budapesta

Vasul Sailor, compania Sailor Kft. Flota lor de vase circulă 24/7, în orice anotimp, pe timp de zi, pe timp de noapte, cu cină sau fără, cu spectacole sau în liniște.

podul-elisabeta-dunare-budapesta

Malurile Dunării din Budapesta (Buda și Pesta) se unesc în 9 puncte cu ajutorul celor 9 poduri mari și… interesante. Acesta este Podul Elisabeta, fiind parcă mai americănesc așa…

podul-cu-lanturi-budapesta

podul-cu-lanturi-arhitectura

Însă Podul cu Lanțuri (simbolul și primul pod permanent peste Dunăre în Budapesta) este de-a dreptul minunat! 🙂 Mai este cunoscut sub numele oficial de Széchenyi, are vreo 200 m lungime, iar la momentul deschiderii sale (1849) era considerat ca fiind o realizare de excepție la nivel mondial.

palatul-regal-budapesta

Palatul Regal (în trecut), astăzi acest mic oraș în stat – că mai bine nu știm cum să-i zicem! 🙂 – poartă numele de Castelul Buda – inclus în Patrimoniul Mondial Unesco. Practic, ca să îi definim importanța, aici s-au scris file importante în istoria și evoluția Ungariei.

palatul-parlamentului-budapesta

parlamentul-ungariei

Palatul Parlamentului din Budapesta arată cam așa de spectaculos. Pe lângă aspectul unic și impozant (arhitectură neogotică), mai putem afla că în anul finalizării (1904) ar fi fost cea mai mare clădire din lume. Între timp a ajuns pe locul 4. Bineînțeles că este cea mai scumpă construcție a Ungariei, interiorul fiind decorat cu vreo 40 kg de aur și vreo 500.000 de pietre prețioase.

 

Și, cu aceste frumuseți nocturne care ne-au făcut să uităm nițel frig, am ajuns înapoi la dana de îmbarcare/debarcare.

 

Impresiile noastre
  • Croaziera nocturnă pe Dunăre în Budapesta a costat 30 Euro/persoană, incluzând plimbarea propriu-zisă (cca. 1h 30 minute), cina tip bufet (aperitiv, fel principal, desert, apă, vin) și ghidajul într-o română aproximativă.
  • Sincer, nu credem că merită neapărat cina. Noi mai degrabă eram curioși de ce ne poate oferi priveliștea croazierei pe Dunăre. Mâncarea nu e rea, dar parcă mai degrabă te-ai retrage după plimbare la un restaurant în oraș.
  • Budapesta este minunat de observat noaptea, datorită edificiilor impunătoare și foarte frumos valorificate (luminate) și celor 9 poduri – toate interesante în felul lor.
  • Orașul ne-a lăsat o impresie foarte faină. Dacă îl prinzi în tranzit (cum am pățit noi), sigur te va convinge să îl revizitezi mai pe îndelete cândva!
luminile-budapestei-croaziera-dunare
Luminile Budapestei

 

Lasă un comentariu mai jos:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.