1 zi prin Dobrogea cu mașina | 4 atracții, 250 km

Fie că ești în concediu la mare, fie că vrei să te aventurezi într-un weekend, să descoperi ținuturile dobrogene cu mașina este o idee de pus în practică. Chiar și pentru 1 zi. Noi așa am făcut și, pur și simplu, am rămas impresionați de peisajele surprinzător de faine și istoria încărcată a locurilor vizitate. Găsești itinerariul nostru mai jos.

Mamaia (Summerland) – Cheile Dobrogei 50 km (1h) via Ovidiu/Mihail Kogalniceanu

Waze-ul ne scoate pe Bulevardul Mamaia (plin de sensuri giratorii, dar parcă mai bine decât semafoare), apoi facem dreapta spre Ovidiu – la “Viitorul” lui Hagi. Trecem pe lângă Aeroportul Internațional Mihai Kogălniceanu. Internațional, dar nu prea. Drumul DJ222 spre Cheile Dobrogei este recent asfaltat, însă nemarcat și fără parapeți. O singură bandă pe sens care te poartă prin localități rurale, câmpuri și coline dobrogene. Frumușel până dăm de Cheile Dobrogei. Ehe, cheile sunt scurte, dar MI-NU-NA-TE! Unde vezi alte mașini sau mici căi de acces în afara carosabilului (atenție la garda la sol, trecerea e cam bruscă), oprește-te, că altfel treci ca prin brânză. 😊

cheile-dobrogei

Cheile Dobrogei – Cetatea Enisala 70 km (1h+) via Babadag

Se termină cu asfaltul bun și drumul pe alocuri devine foarte prost. Te amuză să observi în ce hal se face treabă la nivel local, în sate uitate de lume. Pierdem mult timp pe anumite porțiuni, deoarece mergem cu 30-40km/h. Alții merg mai tare, dar noi ținem la mașină. Și uite așa parcă drumul nu se mai termină. Mai dăm și de porțiuni bune, mărim viteza și parcurgem un fain drum-labirint prin pădurea Babadag. În cele din urmă, ajungem la cetatea Enisala – frumos cocoțată pe deal. Dacă micuța parcare este plină, poți lăsa mașina la baza colinei, undeva pe dreapta – în câmp.

cetatea-enisala

Cetatea Enisala – Capul Doloșman 23 km (30m) via Jurilovca

Dacă ești la Enisala, e păcat să nu mergi să vezi Capul Doloșman – cea mai înaltă faleză de pe litoralul românesc! Și noi am zis că e Marea Neagră, dar e Limanul Razim. Aici găsești și ruinele cetății grecești Argamum. Drumul continuă să fie când mai bun, când mai rău. Trecem prin Jurilovca, unde ne bucurăm de căsuțele colorate în albastru. Unele ne forțează să tragem pe dreapta pentru a le privi nițel. Ești la un pas de Doloșman, doar că drumul se strică complet, adică dai de un fel de grohotiș (puțin spus pietriș) și mult praf. Poți lăsa mașina după ce înaintezi un pic pe acest drum sau, cum am făcut noi, mai poți merge nițel până la casa paznicului, care te va îndruma și ajuta cu informații. E loc de câteva mașini, iar parcarea nu este amenajată. Pe vreme ploioasă nu recomandăm aventura asta.

capul-dolosman

Capul Doloșman – Cetatea Histria 60 km (1h+) via Mihai Viteazu/Lacul Nuntași

Se făcuse aproape 17, însă dacă tot eram prin zonă nu puteam rata cetatea Histria. Când deja simți oboseala drumurilor dobrogene, parcă nu-ți mai vine să conduci. Dar, hei, trebuie să vezi cel mai vechi oraș al României! Drumul se prezintă cam în aceleași coordonate, doar că începi să uiți de gropi și denivelări, având deja impresia că trebuie să schimbi toate bucșele la mașină 😊. La un moment dat, virăm stânga și intrăm pe drumul care duce spre Histria. Nu o căuta în câmpul tău vizual, că nu o vezi. Undeva pe dreapta observăm Lacul Nuntași (l-am prins secat în totalitate!), iar pe stânga e Lacul Histria. Cum intrăm în parcare vedem o cherhana, de zici că am greșit adresa pe Waze. Ne-am liniștit, am găsit și ruinele cetății – întinse undeva în spate. Imens oraș a mai fost aici!

cetatea-histria

Cetatea Histria – Mamaia (Summerland) 44 km (50m) via Corbu/Năvodari

Gata, spre apusul soarelui o luăm și noi înapoi de unde am plecat. Ne gândim să mâncăm un pește la cherhana, dar tocmai se organiza o nuntă acolo. Pff, încă o oră pe drumuri dobrogene. Hai că punem niște muzică pe Spotify, asta după ce toată ziua ne-am chinuit cu radioul, de zici că eram în Area 51. Trecem prin Săcele (locul de baștină a lui Hagi) și Corbu – mare comună, dar cu niște șoferi foarte haotici. Dacă mai era ziuă cred că viram și către plajă un pic. Ajungem în Năvodari. Dăm de beculețele și furnalele pe care le vedem de pe plaja lu’ Mamaia. Uitasem că aici e rafinăria Petromidia-Rompetrol. Încetișor așa am intrat în Mamaia Nord. Doamne ce se mai înalță și pe aici…

apus-soare-dobrogea

Concluzii & Recomandări

Un itinerariu de o zi foarte plăcut, însă un pic obositor din cauza drumurilor. În total sunt vreo 250 km cu plecare și întoarcere în Mamaia. Noi am avut mai multe zile de concediu la mare, dar este o idee de pus în practică și într-un weekend. Credem că cel mai bine este de parcurs primăvara târziu sau toamna (septembrie, octombrie). Să ai apă, ronțăieli, un rezervor plin (mai găsești răzleț câte o benzinărie), muzică pe stick/telefon, răbdare pe unele porțiuni de drum și voie bună! Dobrogea e chiar suprinzătoare și plină de istorie!


Lasă un comentariu mai jos:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.